שיטות הוראה מתקנת בקריאה – עצות לתהליך יעיל

סיימתם את לימודי ההוראה המתקנת שלכם? מזל טוב. אתם כנראה בקיאים במגוון שיטות הוראה מתקנת בקריאה, אבל למרות זאת – יש עוד כמה טיפים קטנים אשר יכולים לעזור לכם להסתכל על הדברים בצורה שונה ויצירתית יותר. במאמר הבא אנחנו הולכים לתת לכם כמה רעיונות כאלה. אנחנו מקווים שהקריאה תעזור לכם להגיע לכיתה כשאתם מוכנים ליום חדש ומרגש.

מי צריך שיטות הוראה מתקנת בקריאה?

שיטות הוראה מתקנת בקריאה הן שיטות אשר עוזרות לתלמידים בעלי לקויות למידה בתחום זה. בחלק מן המקרים, תלמידים אשר מתקשים בקריאה יתקשו גם בכתיבה ובדברים אחרים. לקויות למידה אלה יכולות להיות דברים כמו דיסגרפיה. בנוסף, שיטות הוראה מתקנת בקריאה יכולות לעזור גם לתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז (ADHD).

למה יש צורך כל כך גדול במורים להוראה מתקנת?

התלמידים אשר מתמודדים עם קשיים אלו, עלולים להיתקל בהרבה מאוד חוסר הבנה מצד מערכת החינוך והגורמים הרשמיים, אשר מחזקים את הצורך במורים מוכשרים אשר יכולים לבצע איתם תהליך יעיל.

שמרו על מערכת יחסים חיובית על התלמידים

שמירה על מערכת היחסים החיובית עם התלמידים היא אחד הדברים החשובים ביותר בשיטות הוראה מתקנת בקריאה. מערכת יחסים רגועה ונעימה תומכת במידה רבה בתהליך הלימודי, וגם בתחושה החיובית שלכם, המורים. תלמיד אשר מרגיש ביטחון, ברוב המקרים יצליח יותר בלימודים מאשר תלמיד שאינו מרגיש ביטחון.

מה לעשות כדי לשפר את מערכת היחסים עם התלמידים בכיתה או בשיעור פרטי?

השתדלו שלא לשפוט את התלמידים על טעויות שונות – בין אם במישור ההתנהגותי או במישור הלימודי. למעשה, אל תקרינו שיפוטיות כלל. אתם תראו שבסופו של דבר, זה יתרום להצלחה שלכם ושל התלמידים וגם יאפשר לכם להעביר את חיי היום יום בבית הספר בצורה נעימה יותר.

צאו להשתלמות כל כמה שנים

יציאה להשתלמות יכולה להיות דבר חיובי ומרענן, הן מהבחינה האישית והן מהבחינה המקצועית. אנחנו ממליצים להתעדכן תמיד בכל החידושים בתחום המרתק של שיטות הוראה מתקנת בקריאה. אתם בטח יודעים כי בכל שנה נערכים מחקרים חדשים ומתפתחות שיטות להתמודדות עם לקויות למידה. העולם צומח ומשתנה, ובתור מורים אנחנו צריכים לדעת כיצד להתאים את עצמנו אליו. בנוסף, השתלמויות נותנות לנו זמן להתאוורר ולקחת הפסקה מחיי היומיום הרגילים לטובת חוויה מסוג אחר. אז אם אתם מרגישים שאתם מתחילים להתעייף, להשחק או להרגיש מעט מותשים – כנראה שזה הזמן ללמוד דבר או שניים חדשים. אתם מוזמנים לעיין ברשימת הקורסים באתר שלנו, אשר מיועדים למורים בפועל.

אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי

כאשר אתם חושבים על יום הלימודים הקרב, השתדלו שלא להעמיס על עצמכם במשימות מיותרות. חשוב מאוד שתרגישו רוגע ורווחה ביחס למקצוע שלכם, כמו גם ביחס לחיים בכלל. במצב בו יש תחושה שהעומס הינו גדול מידי, ויוצר שחיקה, מומלץ להוריד משימות או לשוחח עם הממונה עליכם. זכרו תמיד שכדי להישאר ולהצליח במקצוע לטווח הארוך, צריך להרגיש תחושה נעימה ורגועה. זה עקרון מרכזי אשר יכול לשנות לכם את החיים מקצה אל קצה.

מכללת השכל – המרכז של לימודי ההמשך בישראל

בין אם אתם מעוניינים ללמוד שיטות להוראה מתקנת בקריאה, קורס הוראה מתקנת או כל דבר אחר, אנחנו במכללת השכל נמצאים כאן עבורכם, עם הקורסים המתקדמים והמקצועיים ביותר. אצלנו תוכלו למצוא הכשרות ברמה גבוהה, אשר יקפיצו את הקריירה שלכם במהירות הבזק. צרו איתנו קשר היום, והתחילו ללמוד כבר במחזור הבא.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן