קורסים בהוראה מתקנת / מותאמת

בשנים האחרונות עוברת החברה הישראלית תהליכים חברתיים מגוונים. ההתקדמות הטכנולוגית והמרדף אחרי ההישגיות מחלחלים לכל הגילאים והאוכלוסיות, אולם במקרים רבים ישנם ילדים שנותרים מאחור. במקרים לא מעטים ילדים עם קשיי למידה או הפרעות קשב 'נופלים בין הכיסאות', מפני שהם מתקשים בלימודים ולא עומדים בדרישותיה של מערכת החינוך. הצעירים הללו זקוקים ליד תומכת ומכוונת, כזו שתעזור להם להתקדם על פי צרכיהם האישיים ולפי הקצב שלהם.

הוראה מתקנת היא למעשה התאמת תכנית לימודים באופן אישי לכל תלמיד בהתאם ליכולותיו ולקשייו. בעזרת שיטות מיוחדות מסייעים לתלמידים בעלי קשיי למידה לעמוד במשימות שונות ולסגל לעצמם כלים להתמודדות טובה יותר עם האתגרים שמציבות להן המטלות הלימודיות.

ההוראה המתקנת מתייחסת בעיקרה לתחומי הכתיבה, הקריאה והחשיבה המתמטית. המורים עובדים עם התלמידים בצורה יחידנית ובאופן הדרגתי, תוך התקדמות בסולם רמות הקושי. באמצעות שיטת ההוראה המתקנת המורים יכולים לעזור לתלמידים לשפר יכולות למידה, חשיבה, תקשורת והתנהגות חברתית, ובדרך זו הם אף מסייעים להם לפתח ביטחון עצמי. צמצום הפער בין התלמידים לבני גילם או כיתתם אינם המטרה העיקרית, אלא שיפור היכולות האישיות והבאתם להשתלבות במערכת החינוך ובחברה.

הלימודים מקנים למשתתפים ידע רב בתחום המעשי והעיוני של ההוראה המתקנת. במהלכם מספקים שיטות, גישות וכלים להתערבות יעילה בתהליכי הלמידה של התלמידים עם לקויות הלמידה. תכניות הלימוד מכשירות את הסטודנטים לספק מענה לתלמידים באופן פרטני, קבוצתי וכיתתי. 

לימודי הוראה מתקנת מיועדים למורים אידיאליסטים בעלי רצון להשפיע על דור המחר, ולהורים המעוניינים להעשיר את ידיעותיהם בתחום.

שיתוף:

דירוג:

/ 5.

דילוג לתוכן