תוכנית להכשרת מאבחנים דידקטיים (דו שנתית)

מעוניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם:

משנה לשנה קשה יותר לתת מענה הולם לילדים שאינם מצליחים להתאים את עצמם לדרישות מערכת החינוך, בשל הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, קשיים מוטוריים, לקויות למידה, בעיות תקשורת, בעיות התנהגות, בעיות חברתיות ועוד. המיומנות המקצועית של אנשי חינוך והוראה לאתר נקודות חוזק וחולשה של כל תלמיד ולהכיר את צרכיו הייחודיים, מהווה תנאי חיוני ביותר לטיוב עבודת ההוראה, לקידום הצלחת התלמיד בלימודים ולהגברת בטחונו העצמי ביכולותיו הלימודיות ובכישוריו החברתיים. הדברים נכונים לעבודה עם כל תלמיד, והם נכונים שבעתיים לעבודה עם אלה מהם הסובלים מלקויות למידה. אבחון דידקטי הינו הכלי המקצועי לאיתור לקויות למידה, לצד גילוי נקודות חוזק של התלמיד.
תכנית האבחון הדידקטי מכשירה את המשתתפים בה לעסוק באבחון דידקטי בתחומי השפה והחשבון ומקנה ידע וכלים לבניית תכניות התערבות, באמצעות הדרכה אישית וקבוצתית, ניתוח מקרים והתנסות מונחית באבחון דידקטי.

מידע טכני:

אופי הקורס: זום.
מס' מפגשים: 48 מפגשים כאשר כל מפגש 45 שעות אקדמיות. סה"כ 240 שעות אקדמיות.
מסלול לימוד: בוקר \ ערב.
מותאם אישית לאנשי חינוך וצוות משלים: כן.
דרישות סיום: הגשת איבחונים.
תעודת הסמכה: סיים\ה בהצלחה קורס אבחון דידקטי.
הכרה לגמול: 60 שעות.
חומרי לימוד: אתר קורס עם חומר לימודי, הקלטות מפגשים נגישות ללא הגבלת זמן, קבוצת וואטספ פעילה עם מדריכת הקורס, צוות המכללה והתלמידים בו מקבלים חומרים וניתן להתייעץ ולשאול.

*** לפנייה ליועץ לימודים לבדיקת התאמה – לצרף לינק לייעוץ ***

סילבוס:

  • סוגי אבחונים, מהות, תחומים ונושאים הנבדקים באבחון הדידקטי
  • תהליך אינטייק לקראת האבחון: היכרות עם שאלונים שונים, עקרונות לעריכת שיחת אינטייק וראיונות
  • ניתוח תהליכי הקריאה על פי המודל של אדמס
  • הכרות עם ערכת א-ת
  • תהליכי פענוח בהיבט של ניתוח כמותי
  • ערכת א-ת ניתוח ממצאים – מודעות פונולוגית, שיום ושליפה
  • תהליכי פענוח – הבטים אינטגרטיבים כמותיים ואיכותניים
  • מבחן מעש"ה + תרגול וניתוח מקרים מבחן מעש"ה
  • אבחון חשבון – תחום המספרים הטבעיים
  • קשיים באומדן ופיתוח תובנה מספרים
  • המבנה העשורי, הבנת מהות הפוזיציה וההכלה, גורמים לקשיים בלימוד הנושא ודרכי טיפול
  • בעיות מילוליות – הבנה, מיון, סיווג ודרכי טיפול
  • התנגדות ל"טיפול" ו"מטופל מתנגד". טיפול בהתנגדות הורית, אסרטיביות ודיבור אסרטיבי
  • מודעות הורית על פי הרמות השונות, התנגדות הורית
  • עקרונות לניהול משא ומתן, סדנא ניתוח מקרה
  • מוטיבציה והעלאת מוטיבציה לתלמיד, לכיתה
  • חרדה, גורמים ומאפיינים. הבנת הדיאלוג בין חרדה ודימוי עצמי והשפעתו על התפקוד הלימודי והכללי
  • לקויות כתיבה – הגדרה, אפיונים, השלכות תפקודיות, גישות טיפוליות בהוראה הכתיבה. כתב – הבטי גרפומוטורי תהליכי הערכה ודרכי טיפול
  • הבנת הנקרא – ניתוח עפ" היבטים איכותניים
  • כלים להערכת התפיסה החזותית – מבחן REY RCFT + ניתוחי מקרים
  • כלי הערכה – קשב חזותי
  • תרגול ניתוח מקרים בהיבט כמותי
  • תהליך כתיבת סיכום אינטגרטיבי של ממצאי האבחון
  • המלצות, לבניית תכנית התערבות חינוכית, התאמות לימודיות והתאמות בדרכי הבחנות
  • תהליכי עיבוד מידע חזותי מרחבי
  • ניתוחי מקרים כתיבה אינטגרטיבית של ממצאי האבחון
  • מ"ם ומ"ן (כלי אבחוני)
  • מיקום מבדק האנגלית בתוך האבחון הכללי. מתי ולמי עורכים אבחון אנגלית. מבט כללי על חלקי האבחון וקריאת אבחון הכולל אנגלית.
  • האבחון – כלי המבדק לעומק – כולל העשרת הידיעות הרלוונטיות באנגלית.
  • אינטגרציה – הבנת התפקוד באנגלית ע"ס האבחון הכללי וקישור ביניהם.
  • כתיבה אינטגרטיבית של ממצאי האבחון
  • מוקסו

מועדי קורסים:

17.12.2023, יום ראשון, מסלול ערב – נסגר להרשמה.
09.04.2024, יום שלישי, מסלול ערב – פתוח להרשמה.

שיתוף:

דירוג:

/ 5.

מעוניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם:
דילוג לתוכן