מונה או סופר?

האם כשילד משחק לו במכוניות, מעמיד אותן בשורה ומתחיל להגיד ״אחת, שתיים, שלוש, ארבע..״

הוא מונה או סופר?

תלוי.

ראשית, נבחין בין המושגים "ספירה" ל"מניה":

ספירה היא דקלום מכני של המספרים, תוך הבנת ההיגיון בסדר שלהם.

מניה היא קישור כמות לפריטים בקבוצה והיא מהווה שלב מתקדם יותר. בכדי להצליח לבצע תהליך של מניה, הילד נדרש לשלוט היטב ברצף המספרים ולהבינו. הוא למעשה עורך התאמה בין שם המספר לבין הפריט, תוך הבנה שהוא צריך למנות את כל הפריטים וששם המספר האחרון שציין מייצג את הכמות.

תהליך הספירה מתחיל בגיל צעיר מאד. ובהחלט ניתן לפגוש ילדים כבני שנתיים שמסוגלים לדקלם את שמות המספרים ברצף הנכון, ממש כמו שיר או דקלום.

לעומת זאת, המניה קשה יותר, ודורשת יכולות קוגניטיביות ויכולות מוטוריות ההולכות ומבשילות סביב גיל 4-5 שנים. ואכן, בגיל צעיר מרבית הילדים מתקשים למנות. בגיל 6, גיל הכניסה לכיתה א׳, הילד אמור להצליח למנות 10 חפצים או יותר, המסודרים במרחב באופנים שונים (תבנית מסודרת או בתפזורת)

הן הספירה והן המנייה חשובות להבנה מתמטית. שליטה בספירה מביאה בסופו של דבר גם להצלחה במנייה ולהבנה מושגית של מושג הכמות.

אז כשאתם ניגשים לעבוד עם אותו ילד.. חשוב שתבינו באיזה שלב הוא נמצא 🙂

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן