טיפים ואסטרטגיות למידה לשנה חדשה ומוצלחת

אסטרטגיות למידה הן כלי חשוב בתהליך הלמידה של כל שכבת גיל, כך שלקראת השנה החדשה שווה להתעדכן ולרענן אותם. במאמר הזה אספנו לכם כמה אסטרטגיות ששווה להכיר וגם כמה טיפים לאווירה נעימה ולימודית יותר בכיתה שלכם.

הבינו מהי המטרה שאותה אתם רוצים להשיג באמצעות האסטרטגיה שלכם

אנחנו בטוחים שאתם כבר מכירים לא מעט אסטרטגיות למידה, אך לפעמים מורים נוהגים לבחור ולנקוט באסטרטגיות למידה באופן אוטומטי, מבלי שהם לוקחים בחשבון את המטרה שעומדת מאחוריהן. לכן, רגע לפני שאתם מתחילים בשיעור, נסו ולחשוב מה היא המטרה הסופית אליה אתם רוצים להגיע בסוף הדרך. האם אתם רוצים לשפר את היכולת של התלמידים שלכם להסיק מסקנות? האם אתם רוצים לסייע להם לאתר אינפורמציה חשובה בתוך משפט? האם אתם רוצים ללמד אותם כיצד לקשר בין פיסות מידע? ברגע שתבהירו לעצמכם את המטרה – תוכלו לבחור את האסטרטגיה שבאמת מתאימה לכיתה שיושבת מולכם.

קחו בחשבון – לא כולם יודעים איך ללמוד באמת

למידה היא תהליך, מסלול ארוך אותו אנחנו מתחילים להקנות לילדים בכיתה א׳ והוא ימשיך ללוות אותם עד ללימודים באוניברסיטה ועוד הרבה אחר כך. עם זאת, חשוב לזכור שאנשים רבים מסתובבים בעולם שלנו ולא באמת יודעים איך ללמוד. בעידן של בעיות קשב וריכוז רבות, שיש מסביבנו לא מעט הסחות דעת ומסכים, תלמידים רבים מתקשים להקדיש את עצמם ללמידה ובאמת לעבור תהליך עם החומר. לכן, כשאתם מגיעים לכיתה, חשוב לזכור כי לא כל האנשים שיושבים מולכם באמת יודעים איך ללמוד, ולעיתים תצטרכו לעבור איתם על המקומות הבסיסיים ביותר עוד לפני שתתחילו את החומר עצמו.

אסטרטגיות למידה

התאימו את האסטרטגיה לתלמיד/ה שמולכם

אנחנו בוודאי לא צריכים להזכיר לכם שכל תלמיד/ה שעומדים מולכם הוא עולם שלם. לכל אחד מהם יש העדפות אחרות, קשיים אחרים ודרכים אחרות שמסייעות להם ללמוד. בעוד שתלמיד אחד יזכור דברים מעולה משמיעה אחת של החומר המועבר בכיתה, תלמידה אחרת תצטרך לשנן את החומר באמצעות שירים או בכל דרך יצירתית אחרת. מהסיבה הזו, חשוב שנתאים את אסטרטגיות הלמידה שלנו לאדם שעומד מולנו. רק לאחר שנקדיש זמן להיכרות עם התלמידים שלנו ולהבנה מה הן השיטות שעושות להן טוב, נוכל להתאים להם את השיטות והכלים שיובילו אותם להצלחה ולמימוש עצמי.

רכשו את הידע ממקום מקצועי

אז אחרי שהענקנו לכם כמה טיפים ואסטרטגיות למידה שיוכלו ללוות אתכם ואת התלמידים שלכם בשנה החדשה, הגיע הזמן לענות על שאלה אחת חשובה – איפה לומדים הוראה מתקנת? כמורים, אתם צריכים להיות בטוחים שהידע והכלים החינוכיים שאתם משתמשים בהם ומעבירים לתלמידים שלכם מגיעים ממקום אמין ובטוח, כזה שמקדיש את עצמו להעשרת המורים ולהרחבת הידע שלהם. במידה ואתם רוצים להמשיך להתעדכן באסטרטגיות למידה שונות שיוכלו להעניק לתלמידים שלכם עולם ומלואו, העדיפו להשקיע במקום שרואה אתכם כפי שאתם וייתן לכם את האפשרות לפרוח כמורים.

אם אתם מתעניינים בלימודי הוראה מתקנת במטרה להעניק לתלמידים שלכם את הפתרונות הטובים ביותר עבורם – אנחנו ב״מכללת השכל״ מזמינים אתכם להצטרף לעשרות אלפי הבוגרים שלנו! המכללה שלנו מתמחה בפיתוח מקצועי של עובדי הוראה, על מנת שיהיו לכם את הכלים הטובים ביותר שיובליו את התלמידות והתלמידים שלכם להצלחה בכל מקצועות הלמידה. אנו מזמינים אתכם להמשיך לשוטט באתר, להתרשם מהקורסים המרובים שלנו ולמצוא את האחד שמדבר אליכם. במידה ויש לכם שאלות נוספות או שאתם רוצים להצטרף כבר בסמסטר הקרוב, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון: 08-8567474.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן