ההכנה לכיתה א׳ הרבה יותר קלה בסיוע הוראה מתקנת

אנשי חינוך רבים כבר מצביעים על העובדה שהכנה לכיתה א׳ היא אחת ההכנות החשובות ביותר עבור כל בוגר גן חובה. מדובר בשינוי די מהותי בעבור הילדים, הן מהבחינה החברתית והן מהבחינה הלימודית, לכן בשנים האחרונות מוסדות חינוך שמים דגש על מוכנות לכיתה א׳ ומציעים להורים ולילדים קורסים שונים לקראת המעבר.

מחקרים ובדיקות שנעשו בתקופה האחרונה מגלים כי ההכנה לכיתה א׳ בשילוב של קורס הוראה מתקנת יכול להקל את השינוי המהותי הזה. עולם ההוראה המתקנת מעניק לנו מגוון רחב של כלים שיכולים לעמוד לרשות המבוגרים המקיפים את הילד, הן ההורים והן אנשי המקצוע, ובכך לאפשר לו מקום מכיל ומעודד לביצוע השינוי.

האם באמת כל כך חשוב להשקיע בהכנה לכיתה א׳?

ישנם לא מעט הורים ומבוגרים שמרימים גבה כאשר מדובר בשיעורי הכנה לכיתה א׳, והאמת היא שאנחנו יכולים להבין אותם.

בדורות הקודמים לא הייתה התייחסות מקצועית או אישית למעבר הזה, אך שינוי התפיסות החינוכיות והזמנים הבהירו שהכנה לכיתה א׳ יכולה להקל בצורה משמעותית על הילדים והילדות הקטנים שלנו.

באמצעות תיווך של השינוי המהותי שהם עוברים, לצד הכנה שלהם לשיעורים ולהתנהגויות הצפויות במסגרתם, נוכל להקל על הילדים ולסייע להם לעשות את המעבר מהגן אל בית הספר עם ביטחון ואמונה ביכולות שלהם.

הכנה לכיתה א׳

מה הקשר בין הכנה לכיתה א׳ והוראה מתקנת?

אנשים רבים חושבים על הוראה מתקנת כמשהו שמיועד רק למי שכבר נמצאים במסגרות לימוד שונות, אבל מוכנות לכיתה א׳ קשורה קשר הדוק לעולמות תיקון ההוראה. לדוגמא: כל ילד וילדה לומדים בצורה שונה, קולטים את העולם שסביבם בדרכים אחרות ומעבדים מידע בדרך הייעודית להם.

הכנה לכיתה א׳ בשילוב כלים מעולמות הלמידה המתקנת תוכל לעזור לכם להבין מראש מהי דרך הלמידה האולטימטיבית בעבור הילד/ה שמולכם, ובכך להכניס אותם לכיתה עם הידע והכלים הנכונים מהם עוד לפני שהם התחילו ללמוד. 

האם ניתן לעלות על הפרעות קשב שונות גם בהכנה לכיתה א׳?

אחד מהכלים המרכזיים של ההוראה המתקנת היא אבחון לקויות למידה שונות כדוגמת דיסלקציה. במקרים רבים, עבודה עם אנשי מקצוע ומתן תשומת לב ייעודית לילד עוד בשלב ההכנה לבית הספר יוכל לחשוף את הקשיים איתם הוא מתמודד, לרבות לקויות למידה.

הידיעה המוקדמת תוכל לסייע לילד רבות, משום שיהיה ניתן להעניק לו כלים ודרכי התמודדות ולמידה אפקטיביים שיסייעו לו להתגבר על הקושי ולצלוח את כיתה א׳ בדומה לכל חבריו וחברותיו לספסל הלימודים. 

האם מדובר בתהליך שניתן לעשות לבד?

הוראה מתקנת הוא תחום עיסוק ולימוד עשיר ומרתק, כזה שאנשי מקצוע רבים מקדישים את עצמם אליו ומנסים להתמחות בו. מהסיבה הזו, מי שאינם מגיעים מהעולמות האלו לא פעם יתקשו ליישם את הכלים השונים ואף עלולים לפגוע בילד/ה מבלי להתכוון לכך.

לכן, במידה והנושא מעניין אתכם או רלוונטי עבורכם כאנשי ונשות חינוך, אתם חייבים לעבור קורס מקצועי שיעניק לכם את הכלים המדויקים והחדשניים ביותר בהקשר של הוראה מתקנת כהכנה לכיתה א׳ והמעבר לבית הספר היסודי. 

אז אם אתם עדיין מחפשים ומחפשות קורס מוכנות לכיתה א׳ עם דגשים וכלים מעולמות ההוראה המתקנת – הגעתם למקום הנכון. אצלנו ב״מכללת השכל״ תוכלו להפיק המון ידע חשוב מהקורס הייעודי שלנו שלוקח את ההכנה לכיתה א׳ לשלב הבא והופך אותה לקלה ונעימה יותר.

לקבלת פרטים נוספים והרשמה למסלול הלימודים הקרוב ניתן להמשיך לגלוש באתר או לפנות אלינו בטלפון:  08-8567474. 

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן