הילד לא עושה שיעורי בית? אולי יש לו לקות למידה

כל כך הרבה הורים מכירים את זה: הילד לא עושה שיעורי בית, חולם בשיעורים ונכשל במבחנים. קל לחשוב שהוא פשוט לא משקיע ולא מתעניין בחומר, או לחלופין שהוא בעל יכולות נמוכות. אולם יש גם אפשרות אחרת:  שיש לו לקויות למידה.

כיום ברור לכל מי שעוסקים בתחום החינוך שילדים רבים מתקשים לממש את הפוטנציאל הלימודי שלהם לא משום שהם נעדרי יכולות, אלא משום שההוראה אינה מותאמת כראוי לצרכיהם הייחודיים ולעיתים, לקשיים ספציפיים וברי טיפול שהם מתמודדים עימם. 

הקשיים הללו יכולים לנוע מדיסלקציה, דיסקלקוליה, הפרעת קשב וריכוז ועוד. כשהם פוגעים ביכולת להתרכז, ללמוד ולהבין את החומר בתחומים שונים, הם הופכים להיות לקויות למידה. החדשות הטובות הן שניתן לאבחן קשיים אלו ולהתמודד עימם באמצעות שיטות שונות.

אנו במכללת הַשְׂכֵּל מתמחים בפיתוח מקצועי לעובדי הוראה המעניק להם, בין השאר, את אותם כלים לימודיים להתאים את דרכי ההוראה לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד. במאמר זה המומחים שלנו יספרו לכם כל מה שחשוב שתדעו על לימודי הוראה מתקנת.

ילדים עושים שיעורי בית

לקויות למידה – לא מה שחשבתם

הורים רבים סבורים בטעות שאם ילדם מתקשה בלימודים בתחום כזה או אחר או בכלל, הוא ככל הנראה חסר מוטיבציה או בעל יכולות נמוכות. מסקנות אלו יכולות להיות רחוקות מאוד מן המציאות. תלמידים רבים בישראל סובלים מסוגים שונים של לקויות למידה שחשוב לאבחן במדויק על מנת להתמודד עימן באופן נכון.

מכללת הַשְׂכֵּל היא אחד הגופים המובילים בישראל בהנחלת אסטרטגיות הוראה מתקנת לאנשי חינוך ועובדי הוראה, שיסייעו להם להתאים את אופן הלימוד לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד ולסייע לו להתגבר על קשיים כאלו ואחרים המונעים ממנו לממש את הפוטנציאל שלו באופן מרבי ומיטבי.

תחומי התמחותנו העיקריים הם פיתוח מקצועי לעובדי הוראה, הכשרות סייעות בגיל הרך ובחינוך המיוחד, קורסים לגמול עובדי מדינה וגופים ציבוריים והכשרה מקצועית במנהל וחשבונאות.

הוראה מתקנת – כן בבית ספרנו

כיצד תדעו אם ילדכם סובל מסוג כזה או אחר של לקות למידה? כדי לדעת עם מה הוא מתמודד, חשוב שתיקחו אותו לאבחון אצל אחד מאנשי המקצוע הרלוונטיים על מנת להבין בדיוק עם מה הוא מתמודד.

אולם הורים אינם היחידים המתמודדים עם האתגר של לעזור, לתמוך ולקדם ילד הסובל מלקויות למידה. מורים, עובדי הוראה ואנשי חינוך בכלל הם אוכלוסייה שהתמודדותה עם מצבים אלו היא קריטית להצלחת התלמיד ולהצלחתה המקצועית שלה עצמה.

בדיוק עבורכם אנו במכללת הַשְׂכֵּל מציעים את תכנית הלימודים הטובה בישראל בכל הנוגע לתחום של אסטרטגיות הוראה מתקנת והתמודדות עם לקויות למידה – כדי לוודא שהתלמידים שלכם מקבלים את העזרה הטובה ביותר שניתן לקבל.

אז למה אתם מחכים?

מילת המפתח – אחריות

מי מאיתנו לא היה רוצה להשפיע באמת ולטובה על חיי תלמידיו, לעזור להם לממש את מלוא הפוטנציאל האישי שלהם ולסייע להם להתמודד עם לקויות למידה שהם סובלים מהן באופן הטוב ביותר?

זו הסיבה שפתחנו את מכללת הַשְׂכֵּלמוסד ההשכלה המוביל בישראל בכל הקשור ללימודי הוראה מתקנת. המטרה העיקרית שלנו היא לוודא שתהיו המורים הטובים ביותר שאתם יכולים להיות. כי לכם ולתלמידיכם מגיע רק הטוב ביותר.

התקשרו לטלפון  08-856-7474 או כתבו למייל:  [email protected] – ונשמח להפוך את החלום שלכם כמורים למציאות ולהעניק לכם כלי הוראה ייחודיים ואיכותיים שיסייעו לכם לחולל שינוי ממשי בחיי התלמידים. כי ההוראה שלכם – היא השליחות שלנו.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן