הוראה מתקנת לילדים – תשובות לכל השאלות

אחד מתחומי ההתמחות המבוקשים ביותר כיום אצל מורים בישראל הוא הוראה מתקנת לילדים, אך מהחיפושים ברשת נראה כי אנשים רבים נותרו עם שאלות בנושא. במידה וגם לכם יש כמה קצוות פתוחים, אנחנו מזמינים אתכם להמשיך לקרוא.

מה זה בעצם הוראה מתקנת לילדים?


הוראה מתקנת, הנקראת גם לעיתים הוראה מותאמת, היא סוג מיוחד של הוראה המיועדת לתלמידים הסובלים מקשיים לימודיים שונים (לרבות קשב וריכוז, קשיי למידה, תלמידי חינוך מיוחדת ועוד). מטרתה של ההוראה המתקנת היא לסייע לתלמיד להמשיך ולהגיע להישגים לימודים כמו כל תלמיד ותלמידה אחרים, תוך שאנחנו נותנים דגש לצרכים האישיים שלו ולשיטות הלמידה שיעזרו לו להצליח בכוחות עצמו.

לאיזה גיל סוג ההוראה הזה מתאים?


אחד הדברים היפים ביותר בהוראה המתקנת היא העובדה כי היא לא מוגבלת בגיל. בזכות השיטות הרבות שיש לה והכלים השונים, ניתן להשתמש באסטרטגיות למידה ובכלים שונים עבור תלמידים ותלמידות בכל קבוצות הגילאים. אנשים רבים לא יודעים זאת, אך ניתן להתחיל ולהנחיל לילדים וילדות כלים של הוראה שמותאמת להם באופן אישי כבר בכיתות הנמוכות ביותר, ולא רק בכיתות הגבוהות בהן הפער מתחיל להיות מורגש יותר ויותר.

האם ניתן להשתמש בכלים האלו לשיפור ההישגים בכל המקצועות?


בוודאי! לכל מקצוע שנלמד במערכת החינוך יש כלי הוראה מיוחדת ומתקנת שתוכל לסייע לתלמידים המתקשים להצליח בו למרות הכל. חשוב לזכור כי כלים אשר מתאימים להוראה פרטנית ומותאמת במתמטיקה לא יתאימו להוראה מסוג זה בלימודי ספרות או לשון. כפי שנתאים את הכלים אל התלמיד/ה שעומדים מולנו, חשוב להתאים את הכלים גם למקצוע הלימוד שאתם עוסקים בו.

הוראה מתקנת לילדים

האם רק מורים פרטיים מתמחים בהוראה מתקנת?


ממש לא. במערכת החינוך של היום, גם מחנכי כיתות ומורים מקצועיים רבים מבינים את החשיבות של כלי ההוראה המותאמת אישית כדרך להצלחתם של כל התלמידים שלהם. אם בעבר אנשי המקצוע העיקריים שהתמחו בסוג הוראה זה היו מורים פרטיים שאינם חלק ממערכת החינוך, היום התמונה השתנתה, ובתי ספר רבים אף מעודדים את המורים שלהם להעשיר את הידע ולרכוש כלים מסוג חינוך זה. כדאי לדעת כי ישנם מקרים בהם ההוראה המותאמת תוכל להיות מסובסדת מטעם משרד החינוך או גורמים מדיניים אחרים.

איפה לומדים הוראה מתקנת לילדים?


כפי שאתם בוודאי יודעים, הוראה מתקנת לילדים דורשת לא מעט סבלנות, רוגע והכלה בכדי שתוכלו להעניק לאותם תלמידים את הכלים והטיפים שבאמת יעזרו להם להצליח. בדיוק בגלל זה, אתם חייבים לבחור וללמוד הוראה מסוג זה במקום ייעודי שמקדיש את עצמו לנושא. עולם ההוראה הוא גדול מאוד, ולא כל מקום אשר מגדיר את עצמו כמקום ללימודי חינוך יוכל להעניק לכם את הכלים שאתם מחפשים. העדיפו לגשת ללימודי חינוך להוראה מתקנת במקומות אשר מתמחים בסוג למידה זה, משום שאלו המקומות שיעניקו לכם את הכלים שיעזרו לכם להרים כל תלמיד ותלמידה.

במידה ואתם חושבים שלימודי הוראה מתקנת הם בשבילכם, שאתם מגיעים עם תשוקה לעולם חינוך הילדים ואתם רוצים לעשות בו שינוי מהותי – כנראה שהמקום שלכם הוא אצלנו. אנחנו ב״מכללת השכל״ מקדישים את עצמנו לפיתוח כלי הלמידה והמקצועיות של המורים, לרבות לימודים המתמחים בעולמות ההוראה המתקנת בתחומים שונים, ונשמח לסייע גם לכם להפוך למורים החכמים והטובים ביותר שאתם יכולים להיות. במידה ויש לכם שאלות על הקורסים שלנו או שאתם רוצים להצטרף כבר למחזור הלימודים הקרוב, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון: 08-8567474.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן