אסטרטגיות למידה לילדים בעידן הזום

אסטרטגיות למידה לילדים הן אחת הדרכים הטובות והחשובות ביותר בהם אנחנו יכולים להנחיל דרכי למידה נכונות ומדויקות לילדי וילדות ישראל. עם זאת, הכלים והשינויים הטכנולוגים החלים בעולמנו הפכו את הקלפים ושינו הרבה ממה שחשבנו על דרכי למידה, חינוך והוראה. בעידן שבו מתקיימים אינספור אירועים שלא מפסיקים להפתיע אותנו, אנחנו מתבקשים פעמים רבות להעביר שיעורים מרחוק, באמצעות פלטפורמות שונות כדוגמת זום (ZOOM). השינויים האלו מחייבים גם אותנו, אנשי החינוך, לבצע שינוי מסלול מחדש.

בדיוק מהסיבה הזו אנשי מקצוע רבים פועלים בכדי להתאים את אסטרטגיות הלמידה המוכרות והמוכחות לעידן של היום, עידן הזום והטכנולוגיה. בעזרת ההתאמה הזו נוכל לדאוג שכל תלמיד ותלמידה בישראל יממשו את מלוא הפוטנציאל שלהם גם כשהם יושבים בבית. 

הוראה מתקנת – מה זה?

ההוראה המתקנת היא שיטה חינוכית אשר מנסה להתאים את דרך הלמידה אל הילד או הילדה הספציפיים שנמצאים מולנו. כל אחד ואחת לומדים בצורה אחרת, לכן יש להתאים את דרכי הלמידה אליהם ולמצוא את הכלים שיעזרו להם לממש את עצמם ואת הידע שלהם.

עולמות ההוראה המתקנת העניקו לנו במשך שנים כלים רבים שמועילים להצלחה ולהתפתחות של תלמידים ותלמידות, לרבות התאמת אסטרטגיות למידה לילדים בגילאים שונים והתאמות תוכניות לימודים ולמידה. 

אחד מהתפקידים המרכזיים של ההוראה המתקנת היא לגרום לילד להאמין בעצמו וביכולות שלו בזכות התאמת דרכי הלמידה, כך שהוא לא ירגיש שהוא נשאר מאחור או שונה באופן מהותי משאר חבריו לספסל הלימודים. 

אסטרטגיות למידה לילדים

זום והפרעות קשב וריכוז 

זום, הפרעות קשב וריכוז וכל מה שביניהם הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר שמורים ואנשי חינוך מתמודדים איתם בשנים האחרונות.

אסטרטגיות למידה לילדים המתמודדים עם בעיות קשב וריכוז הן לא דבר חדש, אך האם הן פועלות גם כשהם לא נמצאים בכיתה? גם כשהמורה לא נמצאת איתם שם בצורה פיזית ויכולה להעיר או לתקן? 

ילדים וילדות רבים המתמודדים עם קשיי קשב וריכוז מוצאים את הלמידה המרוחקת קשה במיוחד. בכיתה ישנה איזושהי מגבלה על כמות הגירויים שיכולים להסיח את הדעת, אך בבית – השמיים הם הגבול. באמצעות התאמת שיטות ואסטרטגיות הלמידה למתמודדים עם בעיות של קשב וריכוז נוכל לוודא שהם מרכזים את כל המאמצים שלהם ללמידה – גם משולחן הכתיבה בבית. 

קורס הוראה מתקנת שמותאם ל-2024

בשביל שנוכל למצוא אסטרטגיות למידה לילדים שמתאימות לעולם הנוכחי, צריך לקחת את הידע ואת הלמידה שלנו צעד אחד קדימה. בדיוק מהסיבה הזו, קורסים רבים כמו קורס הוראה מתקנה הנוגעים בעולמות הלמידה המתקנת ביצעו חשיבה מחדש והתאימו את התכנים והשיעורים שלהם כך שיתאימו גם לימי הלמידה המרוחקת.

בעזרת התאמת הכלים והשיטות השונות ניתן להבטיח כי תלמידי ישראל יצליחו ללמוד על הצד הטוב ביותר גם כשהם נמצאים בבית. קורס שמתאים את עצמו לעידן שבו אנחנו נמצאים הוא כזה שלא מפחד לרדת לעומק הלמידה מרחוק, להציף את הקשיים וגם למצוא להם פתרונות יצירתיים שמתאימים גם לתלמידים וגם לצוותים החינוכיים השונים. 

אצלנו ב״מכללת השכל״ תוכלו למצוא קורסים ושיטות הוראה המתאימות לכל מקצועיות הלימוד שיעניקו לכם אסטרטגיות למידה לילדים המתאימות למאה ה-21. במידה וגם אתם מרגישים צורך להתאים את הכלים שאתם מעניקים לתלמידים שלכם, אנחנו מזמינים אתכם להירשם לאחד ממגוון הקורסים המקצועיים שלנו. צוות המרצים שלנו כבר ממתין לכם וישמח להעניק לכם כלים, טיפים, ידע ושיטות שיהפכו את אסטרטגיות הלמידה השונות לרלוונטיות גם בדיגיטל.

לקבלת פרטים על מסלולי הלימוד המתאימים לכם ולמועד פתיחת הסמסטר ניתן ליצור איתנו קשר בטלפון: 08-8567474.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן