אסטרטגיות למידה בקריאה

קורס הוראה מתקנת הוא קורס שמורים רבים נדרשים לעבור, אך האם לא כדאי לקחת את הידע הזה לשלב הבא? בעידן של היום, ישנם לא מעט ילדים וילדות אשר מתקשים בקריאה והבנה של טקסטים רבים ועלינו, המורים, מוטלת האחריות לסייע להם. בכדי שנוכל לסייע להם לרכוש את הכלי החשוב להם, כנראה שנצטרך לגייס אסטרטגיות למידה בקריאה שישנו את כל מה שהם חושבים על הנושא. 

אסטרטגיות למידה בקריאה – לאילו מורים כדאי להשקיע בהן?

ההיכרות והבנה של אסטרטגיות למידה שונות בקריאה הן חשובות עבור כל מורה, אך הן קריטיות במיוחד בעבור מורים אשר עוסקים בתחום רב מלל: הוראת ספרות, תנ״ך, לשון ( שפה ), היסטוריה, אזרחות ואפילו מורים לשפות זרות כמו אנגלית, צרפתית, ספרדית ועוד.

במקצועות שדורשים מהתלמידים שלהם להתמודד עם כמויות גדולות של מילים וקריאה, לפעמים הם צריכים בוסט של עזרה שיעזרו להם להכיל את גודל החומר ולהפנים אותו בצורה טובה. בדיוק כאן האסטרטגיות השונות נכנסות לתמונה.

אסטרטגיות למידה בקריאה

האם כל האסטרטגיות מותאמות לכל התלמידים?

לא, וזה חלק מהקסם של אסטרטגיות למידה בקריאה. אתם כבר יודעים שכל ילד וילדה שיושבים אצלכם בכיתה הם עולם ומלואו. לכל אחד מהם יש את הנושאים שמדברים אליהם, את הדרכים שבאמת מסייעות להם ללמוד ואת הכלים שעוזרים להם להתנהל נכון אל מול הספרים והמחברות שניצבות בפניהם. בדיוק בשל כך, המשימה הגדולה ביותר נופלת על הכתפיים שלכם – להתאים את אסטרטגיות הלמידה אל התלמיד/ה שלכם.

מדובר במשימה לא פשוטה כלל, ובכדי להצליח בה אתם צריכים להכיר כמה שיותר אסטרטגיות למידה בקריאה שיאפשרו לתלמידים שלכם לחוש תחושת הצלחה ולהגיע להישגים החשובים בחייהם. ההיכרות שלכם עם התלמידים, החוזקות והחולשות שלהם יוכלו לעזור לכם להתאים עבורם את השיטה שתעזור להם להצליח. 

איפה אפשר ללמוד אסטרטגיות שניתן להשתמש בהם ביומיום?

על מנת שתוכלו ללמוד אסטרטגיות למידה בקריאה שונות שבאמת מתאימות לתלמידים שלכם, אתם צריכים ללמוד במקום ששם את המורים במרכז הבמה. לכן, העדיפו לבצע סקר שוק ולבחור להעשיר את הידע שלכם במוסד אקדמי שמבין את הקשיים של המורים ומביא את אנשי המקצוע הטובים ביותר שיעזרו להם להרחיב את הידע שלהם. העדיפו ללמוד במקום ששם דגש על יחס אישי, היכרות טובה בין המורים לתלמידים, כזה שיודע להפוך את התיאוריה לפרקטיקה ולהעניק לכם כלים שבאמת תוכלו להשתמש בהם. 

אצלנו ב״ מכללת השכל״ תוכלו למצוא קורס הוראה מתקנת יסודי קריאה שיעניק לכם כלים שישמשו אתכם בכל יום מחדש. באמצעות האסטרטגיות למידה בקריאה שתלמדו אצלנו, תוכלו להעניק לתלמידים שלכם כלים מוכחים להצלחה שיגדילו את תחושת המסוגלות שלהם ויגרמו להם להתאהב בלמידה ובקריאה. במידה ואתם מעוניינים בקורס הזה ורוצים לשמוע עליו עוד, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר בטלפון: 08-8567474.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן