איפה לומדים הוראה מתקנת?

כיום, כל איש או אשת חינוך פעילים יודעים שהוראה מתקנת היא בגדר חובה בכל בית ספר ואפילו בגני הילדים. בעיות וליקויי למידה הפכו נפוצים כמו פטריות אחרי הגשם, מה שמחייב אותנו – המורים, המחנכים, והסגל הניהולי – להיות הרבה יותר מודעים ולהרחיב את ארגז הכלים שלנו. במאמר הבא נסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא, וכן נעזור לכם להחליט מהו המקום הטוב ביותר ללימודי הוראה מתקנת בישראל.

מהי הוראה מתקנת לצרכים מיוחדים וליקויי למידה?

הוראה מתקנת היא הוראה עבור כל התלמידים אשר חווים ליקויי למידה, בעלי צרכים מיוחדים, וכו'. הלימודים יאפשרו למורה הפעיל לעבוד עם מגוון רחב של תלמידים על כל הקשת – הפרעות קשב וריכוז, דיסלקציה, דיסקלקוליה, ואף תלמידים בעלי קושי רגשי או קושי חברתי.

מה חשוב לקחת בחשבון כששוקלים לימודי הוראה מתקנת?

אם אתם שוקלים להירשם לקורס הוראה מתקנת, חשוב שתקחו בחשבון את איכות ההוראה ואת הכלים הנרכשים במהלך הלימודים. 

קבלת כלים פרקטיים

כשאנחנו פונים ללימודים, אנחנו לא רוצים לקבל רק ידע תיאורטי אלא גם כלים פרקטיים להתמודדות עם מצבי אמת. כלים אלה נרכשים באמצעות סימולציות, חוברות תרגילים, דיונים וניתוחי מקרה.

התנסות מעשית במסגרת הלימודים

אם אתם לא עומדים מול כיתה באופן יומיומי, כדאי לבחור בלימודי הוראה מתקנת אשר מאפשרים לכם להתנסות בחומר הנלמד בזמן אמת – לדוגמה, במרכזי למידה או מסגרות התנדבותיות שונות. התנסות מעשית היא המפתח להצלחה ולהטמעת החומר הנלמד.

אז איפה לומדים הוראה מתקנת?

כיום, יש בתי ספר, אוניברסיטאות ומכללות רבות אשר מציעות קורסי הוראה מתקנת. אם אתם רוצים לעשות סדר בין האפשרויות הרבות, ראשית כדאי להחליט האם אתם מעוניינים בקורס מקוון או קורס פנים מול פנים. לנוחותכם, הנה מספר יתרונות וחסרונות של כל אחד מהם.

קורס פנים אל פנים

קורס פנים אל פנים יכול להציע למידה מעמיקה יותר, וגם יצירת קשרים עם קולגות שאולי לא הכרתם לפני כן. עם זאת, הוא דורש יותר זמן והשקעה – החל מפינוי המשבצת בלו"ז ועד לחיפוש חניה…

קורס מקוון

קורס מקוון אשר נערך בזום יכול לאפשר לכם גמישות גדולה יותר, ולכן מתאים מאוד לאנשי חינוך אשר עובדים כל יום ולא יכולים לפנות הרבה זמן. את הקורס תוכלו לקחת מכל מקום – מהבית, מהמשרד או אפילו מהרכב. קורס מקוון מציע את כל החומר המקצועי הנדרש ורמת הוראה גבוהה ביותר.

באילו מסגרות חינוך חשוב ליישם את הכלים הנלמדים?

הוראה מתקנת היא דבר אשר חשוב ליישם בכל סוגי מסגרות החינוך: בתי ספר יסודיים, חטיבות, תיכונים, אוניברסיטאות, מכללות, חינוך בלתי פורמלי ולעתים אפילו במסגרות המיועדות למחוננים. זאת מכיוון שכמעט לכל תלמיד יש איזשהו קושי שהוא מתמודד איתו, בין אם במישור הלימודי או הרגשי. הקשיים יכולים לנבוע מלקות למידה מאובחנת או ממצב אישי כמו בעיות משפחתיות או חברתיות.

כלים הניתנים במסגרת הקורס יכולים לסייע במגוון רחב של סיטואציות המוכרות לכולנו.

בשורה התחתונה – לימודי הוראה מתקנת במכללה

אז איפה לומודים הוראה מתקנת? במכללת השכל מיועדים לאנשי חינוך מנוסים, אשר מעוניינים להרחיב את ארגז הכלים שלהם ולהפוך למורים, מחנכים ומנהלים טובים יותר. אנחנו מציעים מגוון קורסים, חלקם נעשים באופן מקוון דרך תוכנת זום, כך שגם העסוקים ביותר יוכלו למצוא לכך זמן. פנו אלינו לקבלת מידע נוסף על לימודי הוראה מתקנת ועל קורסים מקצועיים נוספים שיעזרו לכם לקחת את המקצוע צעד אחד קדימה.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן