קורס הוראה מתקנת, למי בעצם מתאימה התכנית?

הוראה מתקנת הפכה לכלי שהוא בגדר חובה בכל בית ספר או מוסד חינוכי. תלמידים רבים סובלים מקשיי למידה, וזקוקים לתמיכה הנכונה אשר תעזור להם להתקדם, לצמוח ולמצות את הפוטנציאל הגלום בהם. לכן, קורסי הוראה מתקנת הופכים ליותר ויותר מבוקשים. אך בניגוד לדעה הרווחת, הקורסים הללו אינם מתאימים לכל אחד, ודורשים ידע והבנה של יסודות דידקטיים. במאמר הבא נעזור לכם להבין האם גם לכם כדאי להצטרף.

למי מיועד קורס הוראה מתקנת?

קורס הוראה מתקנת עוסק במתן כלים למורים פעילים, על מנת שיוכלו לאתר ולסייע לתלמידים בעלי קשיי למידה. הקורס מתייחס למגוון לקויות, החל מהפרעות קשב ועד ללקויות כמו דיסלקציה, דיסגרפיה ודיסקלקוליה. 

לימודי הוראה מתקנת מתאימים בראש ובראשונה למורים בעלי ניסיון ולאנשי סגל במערכות החינוך השונות.

מורים פעילים שרוצים להרחיב את ארגז הכלים 

עבור מורים פעילים, קורס הוראה מתקנת יכול להוות נדבך חשוב בארגז הכלים החינוכי וגם להוות מקפצה להתקדמות בקריירה. הקורס מקנה מיומנויות פרקטיות ומשלב תרגולים מעשיים, אשר מאפשרים ליישם את הכלים השונים ולהטמיע אותם בשיטת ההוראה הייחודית לכל איש ואשת מקצוע.

מנהלים ורכזים שרוצים להנחות את הצוות בצורה טובה יותר

תפקידם של המנהלים והרכזים במערכות החינוך הוא לא רק תפקיד ניהולי. באחריותם להעניק הדרכה ומענה לקשיים ולאתגרים הנחווים ביום יום, להוות אוזן קשבת, לייעץ, ובעיקר – להוות גורם מקצועי. לכן, ידע מעשי בשיטות הוראה שונות הוא הכרח המציאות.

באיזה שלב בקריירה כדאי לפנות לקורס הוראה מתקנת?

קורס הוראה מתקנת אינו מיועד לאלה השואפים להיות מורים, אלא למי שכבר יש לו ניסיון בעמידה מול כיתה והתמודדות עם קשיים ואתגרים. בצורה זו, התועלת המופקת מהקורס תהא הטובה ביותר.

בנוסף, הקורס מומלץ לאנשי ונשות מקצוע אשר מעוניינות להתקדם, לבנות לעצמן תחום התמחות ומוניטין חיובי, ולהפוך למקצועיות וברות סמכא בתחום לקויות הלמידה.

קורס הוראה מתקנת מקוון (בזום) – יתרונות וחסרונות

אם אתם תוהים איפה לומדים הוראה מתקנת, חשוב שתדעו שקיימים לימודי בוקר או ערב. 

עבור מי שעובד במשרה מלאה ולא יכול לפנות זמן רב, קיימת אפשרות של הצטרפות ללימודי ערב בזום. היתרון הגדול של לימודים בזום הוא היעילות שלהם: לא צריך לצאת מהבית, ואפשר להצטרף גם אם גרים במיקום מרוחק. זה מה שהופך את הפורמט הזה לפופולרי ומבוקש יותר מאשר הפורמט הפרונטלי.

החיסרון היחיד הוא שאין מפגש פרונטלי עם שאר המשתתפים – כך שמי שמעוניין ביצירת חברויות חדשות ומפגש עם קולגות, עדיף לבחור בלימודים פנים אל פנים.

מתיאוריה לפרקטיקה

הדבר החשוב ביותר כשלומדים הוראה מתקנת הוא לא להישאר ברמת התיאוריה. הלימודים צריכים לכלול התנסויות מעשיות וכלים פרקטיים ויישומיים אשר יכולים לבוא לידי ביטוי בכיתה ובשיעורים פרטניים. בנוסף, חשוב שכל משתתף יקבל משוב על עבודתו.

לימודי הוראה משלימים במכללת השכל

אנחנו במכללת השכל מציעים מגוון של קורסים מקצועיים לאנשי חינוך והוראה. המכללה הוקמה בשנת 2014, והצוות שלה מונה מרצים מובילים וכן אנשי חינוך בכירים. כל אנשי הסגל הינם בעלי ניסיון נרחב מהארץ והעולם. 

המכללה שמה דגש על מתן אוריינטציה יישומית ויחס אישי לכל משתתף ומשתתפת, תוך שיתוף פעולה עם מוסדות וגופים מדיניים רשמיים. צרו אתנו קשר דרך תיבת הפניות לשאלות נוספות ושיחת היכרות.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן