כיצד לימודי הוראה מתקנת בקריאה יקפיצו את הקריירה שלך?

העולם של היום משתנה: ילדים צמודים למסכים, גולשים שעות על גבי שעות ברשת האינטרנט, ורמת הקשב הולכת ויורדת. במצב בו הקושי להתרכז לאורך זמן הוא אחד האתגרים הגדולים והמשמעותיים של מערכת החינוך, כולם מדברים על הוראה מתקנת. אז איך הנושא הזה הולך להשתלב בקריירה שלך ולהקפיץ אותה קדימה? בכתבה הבאה אנחנו הולכות להסביר בדיוק את התהליך.

מה ההבדל בין הוראה "רגילה" להוראה מתקנת?

התשובות לשאלה הזו הן בלתי נגמרות, אבל דבר אחד בטוח: הוראה מתקנת היא הוראה בשיטה שונה לחלוטין. כשאנחנו מלמדות בעזרת שיטות להוראה מתקנת, אנחנו למעשה מתאימות את עצמנו אל התלמיד – במקום שהוא יצטרך להתאים את עצמו אלינו. אנחנו מציעות לו כלים ללמידה אשר מתאימים ליכולות ולקשיים שלו, ובכך מאפשרות לו להגיע רחוק יותר ולהיות עצמאי בכל הנוגע לתהליך הלמידה. 

האם הוראה מתקנת צריכה להתבצע בקבוצות קטנות? 

בגדול – כן. הוראה מתקנת כמעט תמיד תתבצע בקבוצות קטנות יותר, ואם התנאים מאפשרים זאת, אפילו במסגרת שיעור פרטי. הסיבה לכך היא שאנחנו תמיד משתדלות להתאים את עצמנו באופן כמה שיותר מדוייק ליכולות האישיות של התלמיד, ולכן יש הכרח לצמצם את מספר התלמידים בכיתה. 

היתרונות של שיעור בקבוצה קטנה לעומת שיעור בקבוצה גדולה

מנקודת המבט של המורה, שיעור פרטי או בקבוצה קטנה יכול להוות ריענון מקצועי, בעיקר עבור מי שמלמדת יום אחרי יום כיתה גדולה. בנוסף, שיעור בקבוצה קטנה יכול לאפשר קשר אישי ומשמעותי יותר עם התלמיד. 

מי שמעוניינת, יכולה לבדוק את האפשרות של מתן שיעורי אחר הצהריים בהוראה מתקנת, באופן פרטי או במסגרות שונות.

מה כוללת הכשרה של הוראה מתקנת?

הכשרה של הוראה מתקנת כוללת מספר מפגשים, בהם לומדים חומר עיוני ומתרגלים אותו בצורה יישומית באמצעות שימוש בסימולציות. החומר כולל את הסיבות לקיומן והתפתחותן של לקויות למידה, המאפיינים שלהן, וכמובן טכניקות למידה שונות. 

במהלך הסימולציות, נלמד כיצד להשתמש בטכניקות אלו באופן מעשי ויישומי, וכיצד להקנות אותן לתלמידים איתם אנו עובדות.

מה היא הוראה מתקנת בקריאה?

הוראה מתקנת בקריאה היא הוראה אשר מסייעת לתמיד להתגבר על לקות למידה הקשורה בטקסט. לרוב לקות זו היא דיסלקציה, אם כי גם להפרעות קשב וריכוז יש השפעה רבה מאוד על יכולת הקריאה. 

לכאן או לכאן, כדי להיות מוכשרת לתחום, יש לעבור קורס הוראה מתקנת בשפה וחשבון. בקורס זה, נלמדות טכניקות למידה שונות אשר ניתן להקנות לתלמידים. בנוסף, בקורס תלמדו כיצד לזהות בצורה ראשונית את קיומה של לקות למידה בקרב תלמידים בכיתה.

האם הוראה מתקנת מקדמת את הקריירה?

חד משמעית כן. לימודי הוראה מתקנת יכולים להקפיץ את הקריירה שלך, לגוון אותה, ולרענן את השגרה. כיום, יש ביקוש גדול מאוד להוראה מתקנת. תלמידים רבים סובלים מלקויות למידה שונות וכן מהפרעות קשב וריכוז, והמספרים רק עולים. הוראה מתקנת היא הכרח המציאות במערכת החינוך של היום – וזה דבר שאין עליו ויכוח. 

ללמוד הוראה מתקנת – רק במכללת השכל

מכללת השכל היא אחד המרכזים הגדולים ביותר לקורסי הוראה מתקנת למורות ולמורים. הייחודיות של המכללה היא בכך שפועלים בה שני מסלולים: לימודים פרונטליים, ולימודי ערב בזום. לימודי הזום יכולים לאפשר גם למי שלוח הזמנים שלה צפוף, להשתתף ולהקפיץ את הקריירה בלי לוותר על ימי עבודה. אם את סקרנית ורוצה לברר פרטים נוספים, אנחנו מזמינות אותך לפנות אלינו דרך תיבת הפניות שבאתר, ונחזור אלייך בהקדם האפשרי.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
חינוך בלתי פורמלי

חינוך בלתי פורמלי מציע גישה ייחודית ללמידה, החורגת ממסגרות הכיתה

קרא עוד »
אסטרטגיות הוראה חדשניות

העולם החינוך המתפתח של ימינו, שילוב אסטרטגיות חדשניות הוא איננו

קרא עוד »
דילוג לתוכן