טיפים להוראה מתקנת

במערכת החינוך של ישראל בשנות ה-2000, אין דבר חשוב יותר מאשר לדעת להתאים את עצמך לתלמיד. מורים רבים מחפשים דרכים יצירתיות לעשות זאת, ואחד האתגרים הגדולים אשר הם מתמודדים מולם הוא הנושא של לקויות למידה. במאמר הבא אנחנו הולכות לתת לכם מספר טיפים להוראה מתקנת, שיעזרו לכם ליצור מערכות יחסים פורות ויעילות עם התלמידים שלכם ושלכן. אז לפני יום הלימודים הבא – הנה כמה דברים שיפתחו לכם את הראש לכיוונים חדשים ומרתקים. קריאה נעימה!

טיפים להוראה מתקנת ורכישת המקצוע

הדבר הראשון אשר חשוב לזכור בכל הנוגע להוראה מתקנת הוא שאין תחליף להכשרה איכותית. זהו אחד מן הטיפים להוראה מתקנת הכי חשובים שאנחנו יכולים לתת לכם. המקצוע הזה הוא לא דבר של מה בכך. מורה בעל התמחות בהוראה מתקנת, לרוב יהיה בקיא במגוון רחב של שיטות וטכניקות למידה, אשר מורים ומורות "מן השורה" אינם בקיאים בהם. השיטות והטכניקות הללו נרכשות במהלך הכשרה מקצועית.

מהי הוראה מתקנת? הסבר כללי

הוראה מתקנת היא שיטת הוראה אשר מיועדת לסייע לתלמידים להתמודד עם לקוחות למידה שונות, וגם עם הפרעות קשב וריכוז (ידועות גם בתור ADHD). כפי שכנראה ידוע לכם, מורים ומורות בעלי הכשרה להוראה מתקנת הם בעלי ביקוש רב, ומקבלים תנאים טובים יותר הן מבחינת היומיום בבית הספר והן מבחינת השכר החודשי. לכן, קורסים של הוראה מתקנת הם פופולריים במיוחד.

איך בוחרים הכשרה מקצועית בהוראה מתקנת?

הכשרה מקצועית בהוראה מתקנת חייבת לכלול לפחות מידה מסוימת של התנסות מעשית. ללמוד את הפרקטיקות והשיטות אך ורק "על הנייר", זה דבר שונה בתכלית מאשר ליישם את הדברים האלו בפועל. לכן, בחירת הקורס צריכה לקחת בחשבון את הפרמטר הזה.
הנה עוד כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם לפני שבוחרים קורס הוראה מתקנת:

מיקום הלימודים

הקורס צריך להיערך במקום נגיש אשר נוח לכם להגיע אליו, בשעות בהן אתם לא עובדים. לחילופין, במכללת השכל ניתן ללמוד דרך הזום (לימודי וידאו) – מה שיכול להתאים מאוד למורים ומורות בעלי לו"ז עמוס.

רמה מקצועית

קורסים איכותיים של הוראה מתקנת יהיו לרוב מיועדים למורים בפועל, שכבר יש להם "ניסיון בשטח", ולא למי שרק לאחרונה סיים את לימודי ההוראה שלו.

טיפים לשימור מערכת היחסים עם התלמיד

כשעורכים רשימת טיפים להוראה מתקנת, אי אפשר שלא להזכיר את מערכת היחסים של המורה והתלמיד. היעזרות בהקשבה, הזדהות ואמפתיה כלפי הקשיים שהתלמיד חווה הם הדברים החשובים ביותר בארגז הכלים שלכם. זכרו כי התלמיד כנראה מגיע אליכם אחרי שנים רבות בהן הוא ניסה ללמוד בדרך "הרגילה", ולא הצליח בכך. אז מה שנשאר לכם לעשות זה קודם כל להבין אותו.

טיפים להתקדמות במקצוע

כולנו רוצים להתקדם במקצוע ולהרוויח שכר גבוה יותר, ועל מנת לעשות זאת יש כמה דגשים חשובים וטיפים להוראה מתקנת באופן ספציפי. שקלו לערוך גם שיעורים פרטיים, נוסף על הלימוד במסגרות החינוך השונות. שיעורים פרטיים הם אפיק הכנסה מצויין, אשר יכול ללכת יד ביד עם ההוראה בכיתה. בנוסף, חפשו הצעות עבודה ומכרזים אשר מתאימים לכישורים שלכם. אל תפחדו להחליף מקום עבודה.

טיפים לבחירת התמחות

בחירת התמחות בתחום של הוראה מתקנת היא אחת ההחלטות החשובות ביותר. תוכלו לבחור התמחות בדיסלקציה, דיסקלקוליה, הפרעות קשב וריכוז או כל סוג אחר אשר אתם מאמינים כי מתאים לכם. אנחנו ממליצים מאוד ללכת אחרי הלב ולהתמקד בתחומי העניין אשר מעניינים אתכם או אתכן.

למה כדאי ללמוד הוראה מתקנת במכללת השכל?

מכללת השכל מעניקה ללומדים וללומדות בה מגוון רחב של קורסים, כל אחד ואחד מהם מתנהל ברמה הגבוהה ביותר על ידי אנשי מקצוע מנוסים. אנחנו מזמינים אותך לקחת את הקריירה צעד אחד קדימה, ולהצטרף אלינו. פנו אלינו עוד היום לקבלת פרטים נוספים, סילבוס, וכו'.

שתפו:

דירוג:

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך

בעידן המודרני, אתגרי הלמידה מגוונים ורבים, ותלמידים רבים נתקלים בקשיים

קרא עוד »

אבחון פסיכודידקטי מהווה את השלב הראשוני בתהליך איתור והבנת הקשיים

קרא עוד »
קושי בלימודים

בעידן המודרני, אחד האתגרים המרכזיים שמעמידה החברה המודרנית בפני האדם

קרא עוד »
דילוג לתוכן